Zostań pacjentem


 

Jeżeli chcecie Państwo zostać Pacjentem Centrum Medycyny Rodzinnej MEVA MED.
i korzystać z usług podstawowej opieki zdrowotnej bezpłatnie, w ramach NFZ należy:


- wypełnić deklaracje wyboru :
- lekarza/pielęgniarki (mężczyzna) ,
- lekarza/ pielęgniarki /położnej(kobieta)


Można to zrobić elektronicznie poprzez Internetowe Konto Pacjenta bezpłatną aplikację Ministerstwa Zdrowia :
Link do informacji ze strony rządowej:


https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/wybor-lekarza-pielegniarki-poloznej-poz


lub w sposób tradycyjny pobierając poniższe załączniki (wypełnione deklaracje prosimy dostarczyć bezpośrednio do przychodni ul.Rzemieślnicza 40 lokal 13
wzór deklaracji w pdf do załączenia
Deklaracje dostępne są również na miejscu w rejestracji.

Deklaracja wyboru lekarza i pielegniarki

Deklaracja wyboru lekarza pielegniarki i poloznej

 

podana dłoń

Zasady realizacji teleporad w Przychodni

 
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 5 marca 2021 r. ustala się zasady realizacji teleporad w podstawowej opiece zdrowotnej w Przychodni
1. Pacjent ma prawo korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej udzielanej w formie bezpośredniej wizyty lekarskiej udzielanej w podmiocie leczniczym, jak i teleporady.

2. Bezpośrednia wizyta lekarska jest udzielana gdy:
a. pacjent (lub jego opiekun ustawowy) nie wyraża zgody na teleporadę,
b. pacjent cierpi na przewlekłą chorobę, gdy doszło do jej pogorszenia lub zmiany objawów,
c. istnieje podejrzenie choroby nowotworowej,
d. dziecko, z którym zgłasza się rodzic, nie ma jeszcze 6 lat,
e. podczas pierwszej wizyty u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, wskazanych w deklaracji wyboru.

3. Pacjent zgłasza potrzebę udzielenia mu świadczenia zdrowotnego telefonicznie w Rejestracji POZ. Rejestracja potwierdza jego dane kontaktowe, zbiera wywiad w kierunku objawów infekcji, informuje pacjenta o planowanym terminie i godzinie teleporady/lub wizyty osobistej. Pacjent w wyznaczonym dniu i godzinie kontaktuje się telefonicznie z lekarzem.

4. Teleporada udzielana jest, gdy:
a. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
b. pacjent potrzebuje recepty na kontynuację leczenia,
c. pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne, jako kontynuację poprzedniego zlecenia,
d. pacjent potrzebuje zaświadczenia o stanie zdrowia,
e. dziecko ma mniej niż 6 lat i korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.

5. W trakcie teleporady oprócz konsultacji medycznej pacjent może otrzymać następujące dokumenty niezbędne w dalszym leczeniu, np. e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie, zlecenie na test na koronawirusa, sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli stan zdrowia pacjenta będzie tego wymagał).

6. W przypadku stwierdzenia przez lekarza potrzeby osobistego kontaktu z pacjentem, proszony jest on o ustalenie terminu takiej wizyty w Rejestracji POZ, aby była ona możliwa w jak najkrótszym terminie.

7. W przeddzień planowanej wizyty, pielęgniarka POZ kontaktuje się z pacjentem, w celu przeprowadzenia ankiety epidemiologicznej pod kątem ew. występowania u niego objawów zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Pacjent, u którego nie stwierdzono objawów świadczących o zakażeniu, realizuje wizytę u lekarza osobiście.
Harmonogram pracy lekarzy udzielających teleporad (wraz z numerami telefonów), zamieszczono na stronie internetowej tut. Przychodni w zakładce Standard teleporady w ramach POZ. Lekarz POZ w ustalonym terminie kontaktuje się z pacjentem podejmując 3 próby kontaktu
- Nocna i świąteczna opieka zdrowotna
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00 – 8:00 dnia następnego oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta. W razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjent może się udać do punktu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej niezależnie od tego do którego lekarza POZ złożył swoją deklarację.
Dyżurujący lekarz udziela porad:
• w warunkach ambulatoryjnych
• w przypadkach medycznie uzasadnionych w domu pacjenta
• telefonicznie


Lista placówek pomocy doraźnej nocnej i świątecznej w Białymstoku
i województwie podlaskim
link: https://www.nfz-bialystok.pl/dla-pacjenta/podstawowa-opieka-zdrowotna/nocna-i-swiateczna-opieka-zdrowotna-w-poz/